Tuesday, June 14, 2011

Pabila Ms.Ceah bercerita sal KEBAHAGIAAN ?? Apa itu ??



BAHAGIA ? KEBAHAGIAAN ? 
Apa itu definisi kebahagiaan itu sebenarnya!? Bagi Ms.Ceah BAHAGIA itu sesuatu yang subjektif dan jugak terletak pada pemikiran manusia bagaimana untuk tafsirkan istilah BAHAGIA itu pada diri mereka. 
Bagi Ms.Ceah kebahagiaan yang Ms.Ceah dapat rasakan sekarang hanyalah kebahagiaan keluarga Ms.Ceah sendiri. Hanya kebahagiaan mama yang selalu menjaga anaknya dengan masakan dan didikan nya, kebahagiaan daripada ayah yang juga turut menjaga anak-anak nya dan jugak kebahagiaan bersama adik2.. Betapa bahagia nya.! Mereka merupakan insan yang sangat INDAH untuk Ms.Ceah. 

Bercakap pasal hati dan perasaan, KEBAHAGIAAN UNTUK KEKASIH..! hmmpp..(mengeluh sebentar)
Ms.Ceah sering bertanya kepada diri sendiri bilakah akan dapat Ms.Ceah kecapi kebahagiaan ini..
Dimanakah kebahagiaan itu ? Adakah kebahagiaan itu untuk Ms.Ceah?
Kebahagiaan ini bagi Ms.Ceah AMAT susah untu kecapi dan kebahagiaan ini akan di kecapi apabila DIA, yang Maha ESA memberikan seseorang untuk menjaga dan memlindungi Ms.Ceah dan kaum HAWA yang kita tahu sifat nyer yang lemah.
BUKAN tidak pernah merasa kebahagiaan bercinta. 
BUKAN tidak pernah untuk berkasih sesama manusia. 
BUKAN tidak pernah ingin kan kebahagiaan. 
BUKAN tidak pernah impi kan kekasih yang setia..
BUKAN tidak pernah terfikir mengenai alam perkahwinan.
Ms.Ceah PERNAH.!! Tetapi BUKAN kebahagiaan yang seketika Ms.Ceah pinta.. 
Pada hakikatnya, sekarang Ms.Ceah faham bahawa KEBAHAGIAAN yang MUTLAK hanyalah datang daripadaNYA dan juga dengan keizinanNYA... Hanya DIA yang Maha ESA.!

**Sesungguhnya KEBAHAGIAN yang MUTLAK bagi diri ini hanyalah pabila ADAM yang diutuskan kepada HAWA olehNYA dengan keizinanNYA untuk memBAHAGIAKAN Hawa miliknya selamanya.. Insyallah suatu hari nanti..



3 comments: